Hívj minket: 30/445-9128, 30/908-3439

Az arculatról érthetően

 

A grafikusok küzdenek a céged arculati kézikönyvével? Pontosan tudod, hogy mit szeretnél viszontlátni egy vizuális munkában, de nem tudod megfogalmazni? Bízd profi szövegírókra a kiadvány elkészítését!

Mi is az az arculati kézikönyv?

Az arculati kézikönyv egy cég, vállalkozás arculati elemeinek rendszerbe foglalása. Segítséget nyújt az esetleges grafikai munkákban a tervezőknek, kivitelezőknek és természetesen a grafikusoknak. Ha egy céget bemutató, az ő grafikai elemeit is felvonultató grafikai munkát kérnek tőlünk, annak elvégzését nagyban megkönnyíti egy jól összerakott arculati kézikönyv. Ez azonban sajnos ritka, többször találkoztunk olyan leírással, aminek az értelmezése gyakorlatilag több időbe telik, mint maga a kivitelezés.

A velünk dolgozó grafikusoktól többször hallottuk, hogy komoly igényük lenne egy jól megfogalmazott, strukturált információhalmazra, amely segíti a munkájukat. Az ATP Szövegírás csapata ezért döntött úgy, hogy vállalja a cégek számára az arculati kézikönyv elkészítését. Olyan hiánycikkre bukkantunk, aminek pótlásáért a megbízóink rendkívül hálásak. Több cég számolt be arról, hogy korábban egy arra alkalmasnak tűnő kollégát kértek meg, „rakja össze” a kézikönyvet, tegye bele a fontos szempontokat. A végeredménnyel azonban nem is igazán foglalkoztak, vagy csak elfogadták, hogy nem magas színvonalú.

Kiknek szól és hogyan készüljön?

Az arculati kézikönyv elsősorban annak készül, akik egy adott cég, vállalkozás bármilyen vizuális megjelenésével foglalkozik. Magyarul a könyv egyfajta plusz hátteret adhat a grafikusnak az anyagok felhasználásánál. A kézikönyv annak szól, aki az adott anyagokat szerkeszti, így a legjobb az, ha az abban szereplő információkat szerkeszthető formában is átadják. Minden felületet természetesen nem lehet beszabályozni, de a tiltásokat egyértelműen meg kell fogalmazni.

Bízni kell a grafikus hozzáértésében, hogy a felmerülő új felületeket megfelelően használja majd. Az arculati kézikönyv legyen ízléses és lényegre törő. Hacsak nem egy óriási multinacionális vállalatról van szó szigorú előírásokkal, akkor nincs értelme száz oldalasra venni az anyagot, törekedjünk a tömörségre. Fontos szempont ugyanakkor, hogy legyen lehetőség a bővítésére. A vállalkozás fejlődése közben keletkezett anyagokat érdemes beletenni a későbbiekben a kézikönyvbe.

Mi vállaljuk az arculati kézikönyvek szövegeinek megfogalmazását, közérthetővé tételét, újraírását. Ehhez komoly információhalmazra van szükségünk a cég arculatával kapcsolatban, illetve legalább egy, hosszabb ideig tartó egyeztetésre. A szövegkönyvet természetesen elismert grafikuskollégákkal nézetjük át szakmailag, javaslataikat, elképzelésüket az ismertetőbe építjük.

Kiemelt kép: Image by Mohamed Hassan from Pixabay