Sajtóanyag

sajtóanyag sajtóközlemény írása

rt fontos kapcsolatot tartani a médiával?

 

A releváns sajtóanyag írása nehéz műfaj, mert a legtöbb szerkesztőség PR cikknek minősít szinte minden olyan szöveget, ami reklámnak tűnik. Ezért az ilyen jellegű anyagot nemcsak jól kell tudni megírni, hanem a helyén kell kezelni a hírérték fogalmát is.

A hatékony sajtóanyag titka, ha új terméked van

A legfontosabb, amivel tisztában kell lenned, mielőtt rendelsz tőlünk egy sajtóanyagot, az a hírtérték fogalma. Azaz csak olyanról láthatsz viszont hírt, cikket a médiában, ami érdekelheti az olvasókat, ami valami új és releváns dologgal ismerteti meg őket a világból. Ehhez egy adott lap újságíróján és szerkesztőjén keresztül vezet az utad. Eláruljuk: az, hogy kijött a legújabb bio mosóporod, hidd el nekünk, senki sem veszi majd át. Ha fizetsz érte, akkor természetesen egész más a helyzet, de azt szponzorált cikknek nevezik, nem sajtóanyagnak. Ha viszont készítesz például egy felmérést arról, hogy a magyar emberek hány százaléka használ bio mosóport, vagy éppen mivel helyettesíti a vegyi anyagokat a háztartásában, akkor esélyed lehet bekerülni. Erről már érdemes sajtóanyagot készíteni, és olyan médiumoknak szétküldeni, akik vevők erre, és felületet biztosítanak a hírnek. Mivel a kutatást te készítetted, rád fognak hivatkozni. A SEO szövegírás segítségével szerzett linkek mellett ezek is elképesztően fontos hivatkozások lesznek!

További buktatók sajtóanyagok írásakor

Van még egy buktató: ezt az írást is csak akkor jelentetik majd meg, ha röviden, tömören fogalmaztál, kiemelted a lényeget, nem várod el, hogy a céged vagy az új terméked neve minden második mondatban szerepeljen, és meghagyod az írói szabadságát a szerkesztőnek, újságírónak, aki foglalkozik az anyaggal. A bio mosópor csak egy példa volt arra, hogy miként járhatsz el egy termék népszerűsítésénél, számtalan esetet sorolhattunk még volna fel. Miért vagyunk ennyire képben ezen a területen? Az ATP honlap szövegírás csapatában releváns, több mint tíz éves szakmai tapasztalattal bíró újságírók dolgoznak, akiknek számtalanszor volt dolga hasonló anyagokkal, ezért pontosan tudják, hogy a különböző szerkesztőségek mire nyitottak.

Mikor kell még sajtóanyag?

A sajtóanyag természetesen nem csak egy termék vagy cég népszerűsítésére szolgál. Szüksége lehet többek között bármilyen szervezetnek, tudományos csoportnak, hírességnek hatékony sajtóközleményre. Ebben reagálhat egy adott problémára, egy saját kutatási eredményre, egy személyével kapcsolatos, fontos eseményre, vagy éppen támadásra. A példákat sokáig sorolhatnánk, a lényeg, hogy az ATP Szövegírás hatékonyan tudja megfogalmazni a hasonló írásokat is. Ebben és minden más, sajtóval kapcsolatos feladat lebonyolításában számíthatsz a segítségünkre.