Hívj minket: 30/445-9128, 30/908-3439

Reklámszövegírás

Figyelemfelkeltés – mindössze néhány szóval

 

A reklámszövegírás az egyik legnehezebb kreatív szövegírói műfaj, hiszen mindenkinél jobban kell ismerned a terméket, amit el szeretnél adni. Az ATP Szövegírás csapatának épp a kihívás miatt ez az egyik kedvenc területe.   

Reklámszövegírás? Nálunk jó helyen jársz!

Egy igazán jól eltalált reklámszöveget mindenki a magáénak érezheti, aki elolvassa. Persze ehhez az is kell, hogy ismerjük a közönségünket. Olyannak kell írni, aki potenciális célcsoportja lehet az adott terméknek, szolgáltatásnak, azaz annak, amit eladni szeretnél. Hiába írsz meg hatékonyan egy reklámszöveget a legújabb videójátékról, ami kijött Magyarországon, ha azt nem jó célközönség előtt mutatod be. A személyre szabott mondatoktól érzi majd magáénak az olvasód, de ehhez az kell, hogy ténylegesen érdekelt legyen a témában.

A reklámszöveg felkelti a figyelmüket, informálja és cselekvésre is ösztönzi őket. Egy hatékony írás olyan, mintha belelátna a vevő fejébe, tisztában lenne a vágyaival, azzal, hogy az illetőt mi teszi boldoggá. A recept tehát adott: ismerni kell a terméket és a lehetséges vevőt is. Ha csak az egyiket ismered, nem elég, ha egyiket sem, bele se vágj. Az ATP Szövegírás reklámokkal foglalkozó szövegíró csapata éppen ezért csak úgy kezd az ilyen jellegű munkába, hogy a megrendelőtől előtte elegendő információt gyűjt be mindkettőről.

Az ATP és a reklámszöveg

Tudjuk, hogy nálad jobban senki sem ismeri a terméket, szolgáltatást, vagyis azt, amit értékesíteni szeretnél. Ez azonban közel sem elég ahhoz, hogy hatékony reklámszöveget írj róla. Félre ne értsd, ez nem a te hibát. Nem ez a szakmád, ráadásul nem is úgy születtél, hogy a véredben legyen a hatékony reklám receptje. Mivel ezt a szöveget olvasod, ezt minden bizonnyal már beláttad. Eláruljuk, egyre többen vannak, akik így gondolkodnak, de még mindig sokan hiszik azt, hogy mivel hosszú évek óta foglalkoznak a saját termékükkel, ezért gyerekjáték írni róla.

Ők tévednek, és csak remélni tudjuk, hogy még időben jönnek rá erre. Természetesen, mint mindig, itt is akadnak kivételek. Előfordul, hogy valaki több területen helyt tud állni, így magának is tud elég kreatív, hatékony és olvasmányos reklámszöveget írni. Nekik sem árt azonban egy rövid konzultáció, finomhangolás, esetleg korrektúra.

Hogyan írunk reklámszöveget az ATP-nél? Mi ebből sem csinálunk titkot: elkerüljük a hazugságot, ez a legfontosabb. Sosem állítunk olyat, ami nem igaz az adott termékről, a mi szövegeinknek nincs apróbetűs része. Mi kiemeljük a pozitív tulajdonságokat, bemutatjuk a valóságot. Csapatban dolgozunk, egyszerre többen gondolkozunk a legjobb megoldáson. Egy adott kérésre így többféle változatot kaphatsz, hogy aztán a számodra legjobbat válaszd ki.

Ha ilyen jellegű munkában keresel magadnak partnert, akkor nem kell tovább kutatnod, hiszen az ATP Szövegírás csapatát meg is találtad.

Kiemelt kép: Image by rawpixel from Pixabay