Hírlevélírás
Az e-mail, amit mindenkinek olvasnia kellene
A legtöbb hírleveled a kukában végzi? Nem olvassák el az üzeneteidet, pedig szerinted releváns, amit közölni szeretnél? Tudod, hogy ez miért van így? Eláruljuk: azért, mert nem tudsz jó hírlevelet írni. Van azonban egy jó hírünk: nem is kell megtanulnod, mert átvállaljuk a hírlevélírás feladatait is.
Hírlevélírás mesterfokon
Nem te vagy a hibás, ha nem megy a hírlevélírás. Tudjuk, hogy nehéz megfogalmazni egy mondandó lényegét abban a néhány száz, esetleg egy-kétezer karakterben, amit egy ilyen e-mailre szánni kell. Ezt ráadásul érdekesen is kellene előadni, valahogy úgy, hogy ne töröljék ki az emberek, amint meglátják az új üzenetet a levelezőrendszerükben.
Miért gondoljuk, hogy a hírlevélírás a kisujjunkban van? Az ATP Szövegírás munkatársai közül többeknek újságíró az eredeti foglalkozása, így ültünk és ülünk is a monitor másik végén. Számtalan hírlevelet kaptunk különböző cégektől, ügynökségektől. Pontosan tudjuk, mit kell írni a tárgymezőbe ahhoz, hogy megnyissák a leveledet. Ha ez érdektelen, a kukában landol az e-mailed.
Hírlevelet írni összetett feladat
Egyáltalán nem mindegy, mikor küldöd ki a levelet. Ne akarj túlesni rajta, miután megkaptad tőlünk a kész szöveget. Inkább mérlegelj, gondolkodj kicsit, hogy te mikor olvasnád el leginkább, és persze kérd ki a mi tanácsunkat is. Tapasztalat nélkül mit sem ér az egész: sok levelet kell majd kiküldened ahhoz, hogy pontosan tudd, ki mikor szeret olvasni.
Van még néhány fontos tanácsunk, ami jól jön majd, ha a hírlevélírás aktuális feladat. Az egyik legfontosabb, hogy fektess be a reszponzivitásba, azaz optimalizáld mobilra a levelezőrendszeredet. Ma már nemcsak a Facebookot, a különböző közösségi oldalakat és a híreket olvassák az emberek mobilról, hanem az e-mailjeiket is. Ha nem tudják tökéletesen és villámgyorsan betölteni a leveledet, azonnal törlik.
PDF és leiratkozók
Fontos tippünk a monitor mások oldaláról: ne PDF-ben küldd el a hírlevelet. Valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva sok cég azt gondolja, hogy ez a formátum megnyerőbb, mint egy sima e-mail. Talán elegánsabbnak, esetleg hivatalosabbnak gondolják. Eláruljuk: felesleges! Sokszor nehezen nyílik meg, egy csomó telefon elkezdi letölteni a fájlt, nem pedig egyből nyitja meg. Ha valamire felhasználnák a hírlevelet, akkor még a konvertálással is vesződni kell. Tehát mindenképpen bosszantó formátum, ezért határozott javaslatunk, hogy felejtsd el! Gondolnod kell a leiratkozókra is! Biztosíts nekik ilyen lehetőséget a leveled végén, ami egyébként kötelező is.
Az ATP Szövegírás marketing és SEO szövegírói tisztában vannak azzal, hogyan épül fel a jó hírlevél, így neked nem kell megtanuld a trükkjeit. Elég, ha elmondod, leírod vagy megmutatod kinek és miről írjunk.