SEO szövegírás

SEO szövegírás – évek kellettek hozzá, mire megtanultuk, mit szeret a Google

 

A SEO, azaz a keresőoptimalizálás az online marketing és a szövegírás legfontosabb része. Egy jó szöveg hirdetési költségek nélkül is elérheti a célját, ha megfelelő módon írják meg. Évekig próbálgattuk, mire megtanultuk, hogyan lehet elérni, hogy a Google szeresse a szövegeinket. Ennek köszönhető, hogy a SEO szövegírás az egyik specialitásunk. Olvasd végig a cikkünket, és fedezd fel, mire lehet képes a céged a SEO szövegírás segítségével!

Bevezetés a SEO szövegírásba

Mi az a SEO szövegírás/keresőoptimalizált szövegírás röviden? Miért fontos a keresőoptimalizálás? Melyek a SEO szövegírás előnyei?

SEO, azaz Search Engine Optimization, magyarul keresőoptimalizálás. Ez a marketing szövegírás egyik sarokköve, amely nem azonos a keresőmarketinggel (SEM), csupán annak egy része. Ha egy szöveg úgy van megírva, hogy ráköltés, hirdetés nélkül eléri a célját, azaz eljut az emberekhez, látható helyre verekszi be magát a keresőkben, organikus találatokat hoz, akkor beteljesítette rendeltetésének célját. Az ilyen szöveg úgy tökéletes, ahogy van.

Ilyet írni nem egyszerű, a SEO szövegírást könnyen venni nem lehet, ráadásul nem is tud az ember minden alkalommal nagyot alkotni. Mi sem állítjuk, hogy a SEO-alapelvek alapján írt minden egyes cikkünk megváltja a világot. Azt viszont tudjuk, mi kell ahhoz, hogy ezek a szövegek jól teljesítsenek, hogy a SEO-zott tartalom célba találjon, és a partnereinknek bőven megtérüljön a rájuk elköltött összege. Beszéljünk a SEO szövegírásról részletesen! Miben segíthet egy SEO szövegíró, avagy SEO szakértő? Hogyan kell elkészíteni egy nagyszerű, mégis egyszerű SEO szöveget? Mutatjuk!

Hogyan zajlik a SEO szövegírás folyamata az ATP-nél? Mit nyerhetsz a jó SEO szöveggel?

SEO szöveget alkotni nehéz, de mi tudjuk, hogyan kell. Nem velünk született képesség ez, évek kellettek hozzá, mire megtanultuk. Bejáratott és stabil módszerekkel dolgozunk, amiket több SEO-specialistával való egyeztetés után alakítottunk ki. Ha csak a kulcsszavakat adod meg, és ránk bízol minden mást, eszerint a séma szerint dolgozunk majd. Ami már bevált, azon kár lenne változtatni, nem igaz?

Ha te is a Google-ben találtál ránk, akkor nem kell bizonygatnunk az igazunkat – mindez a SEO szövegírásnak köszönhetően történt meg. Ha nem onnan érkeztél a honlapunkra, akkor pedig javasoljuk, hogy nézd meg a „szövegírás”, a „honlap szövegírás” és a „marketing szövegírás” kulcsszavakat, és keresd az ATP Szövegírást. Hamar megtalálsz majd minket.

Profi SEO-csapattal dolgozol? Mi ennek csak örülünk! Ha a kulcsszólista mellett további instrukciókat is kapunk, még tökéletesebb lesz a végeredmény. Beszéljük át a metaleírást, a lead hosszát, a fontos és kevésbé fontos kulcsszavakat, a szinonimák használatát. Minden kérést teljesítünk, hogy biztosított legyen a SEO szövegírás megtérülése!

Az ATP Szövegírás csapata: Atesz, Tomi, Pisti.

Hogyan segít az optimalizált szövegírás a SEO-ban? Mire figyelj SEO szövegírás közben? Melyek a SEO szövegírás előnyei?

Kezdjük az alapokkal: mi a SEO szövegírás jelentése?

A Wikipédia szerint „a keresőoptimalizált szövegírás, vagyis a SEO szövegírás röviden a tartalom megírásának egy módja, hogy a keresőmotorok előtt is láthatóvá váljon egy-egy SEO tartalom egy adott kulcsszóra.”

A később részletesen elemzett ChatGPT pedig a SEO szövegírás jelentése kapcsán ezt gondolja: „a SEO szövegírás az olyan tartalom készítése, amely a Search Engine Optimization (SEO) alapelveit követi annak érdekében, hogy javítsa a weboldalak vagy tartalmak helyezéseit a keresőmotorok találati listáin. A SEO szövegírás során az írók olyan kulcsszavakra és kifejezésekre összpontosítanak, amelyekre a felhasználók valószínűleg rákeresnek, és így növelik az esélyét, hogy az adott tartalom a találati lista első oldalán jelenjen meg. Emellett a SEO szövegírás figyelembe veszi a tartalom relevanciáját, minőségét, szerkezetét és egyéb technikai elemeket, amelyek segíthetnek abban, hogy a weboldalak magasabb rangsorolást érjenek el a keresőmotorokban. ”

Vajon létezik tuti SEO szövegíró tipp? Kezdjünk a SEO weboldal szövegírás alapjainak bemutatásába!

A SEO weboldal szövegírás rendkívül fontos, kulcsszerepet játszik a keresőkre történő optimalizálásban, ezt talán nem kell bizonygatni. A keresőkre optimalizált szövegírás célja viszont nem kizárólag a Google kiszolgálása, a rangsorolás segítése, vagy a keresők algoritmusai szerinti megfelelés. Vagyis ha mégis ez, akkor az a szöveg rossz koncepció alapján készült.

Lényeges a megfelelő kulcsszavak beépítése, a linkek elhelyezése, a horgonyok kiválasztása, a metaadatok optimalizálása, a legfontosabb viszont mégis az olvasó kiszolgálása. Azaz hogy a cikk elolvasása után a monitor előtt ülő ember többnek, informáltabbnak érezze magát. Mindig ennek kell elsődlegesnek lennie!

Miért fontos a keresőoptimalizált szövegírás? Mi kell a SEO tartalmak írásához? Milyen a jó SEO cikk? Ne feledjük a SEO szövegírás kiindulópontját!

Hogy mást ne mondjuk, ez a cikk is a SEO szempontjainak szigorú betartásával készült, ám az olvasmányosságot nem vagyunk hajlandóak háttérbe szorítani. A SEO szövegírás tartalmába bele kell ugyan csempészni kötelező elemeket, ám ezt csak úgy lehet megtenni, hogy ne sérüljön a hasznos tartalom, illetve ne „erőszakoljuk meg” a magyar nyelvet. Ez az, amire egy szövegíró képes, de a mesterséges intelligencia nem, vagy csak alapszinten. Az MI szerepéről később értekezünk hosszabban!

Hogyan jön létre jó minőségű tartalom? Az optimalizált szövegírás technikája, avagy a címek és alcímek fontossága

Hogyan kezdődnek a SEO szövegírás lépései? Minden szövegre igaz, hogy a cím a szövegírás legfontosabb része. Így van ez egy újságcikknél, de egy SEO szövegnél is, hiszen ez az, amit mindenki elolvas. A lead, az alcímek, a body már nem biztos, hogy eléri a célközönséget, akkor pedig biztosan nem következik ez be, ha a cím semmitmondó, unalmas, félrevezető.

Ez a tartalmi szempont, ám emellett a megfelelő címek segítenek a weboldalaknak a SEO szövegírás segítségével magasabb helyezéseket elérni. Hogy hol? Találati lista? Hát persze!

A címadás miért ennyire fontos lépés a szövegírás során? Milyen SEO szempontok alapján kell eljárni?

Részben már leírtuk: mert ezt mindenki elolvassa. Egy SEO szöveg készítésénél éppen ezért erre kiemelt figyelmet kell fordítani – egy SEO szakértő pedig ezt pontosan tudja! Ideális esetben egy jó cím felkelti az olvasók figyelmét, röviden összefoglalja a cikk tartalmát, és ösztönzi őket arra, hogy tovább olvassanak. De más is számít!

  • A címek kulcsszavakra és a releváns SEO tartalom adottságaira építve segítenek a keresőmotoroknak megérteni és indexelni a tartalmat, ami javítja az oldal rangsorolását a találati listákon.
  • Egy jól megfogalmazott és vonzó cím javítja az esélyét annak, hogy az olvasók rákattintanak a tartalomra, ami növeli az oldal látogatottságát és népszerűségét. A szöveg megírása így több értelmet nyer!
  • Emellett a megfelelő címadás segít a hasznos tartalom könnyebb áttekinthetőségében és strukturáltabbá tételében, ami jobb felhasználói élményt nyújt, valamint hozzájárul az oldal minőségének javításához.

Lehet más a SEO szövegírás? Milyen hosszúságra kell törekedni a minőségi SEO szövegekkel? Mekkora legyen egy SEO szöveg hossza?

Aki olvasta a Galaxis útikalauz stopposoknak című regényt, vagy látta az azonos című filmet, az pontosan tudja, hogy a válasz az életet, a világmindenséget, meg mindent érintő végső kérdésre: 42! De vajon létezik ennyire konkrét szám a SEO alapú szövegírás világában is? Mekkora méretű SEO szöveg a tökéletes? Meg lehet határozni, milyen hosszú például egy jó minőségű szöveg? Jó az, ha a SEO szövegírás hosszú?

Szerintünk nincs erre egyértelmű válasz, de azért van, amihez igazodhatunk. Általánosságban elmondhatjuk, hogy 2000 karakternél rövidebb anyagokat egyik ügyfelünknek sem írunk, ami pedig a maximumot illeti, ez a cikk, amit olvasol, 25 ezer karakternél is többet számlál. Ezt a típust cornerstone tartalomnak nevezik, amelynek lényege, hogy az adott témakör központi, legteljesebb részét képezi. Alapvető, alapos és releváns tartalmat jelent, amely kiemelkedő szerepet játszik a weboldal SEO-jának javításában. Azaz a témában az adott oldalon ez a legfontosabb írás, ami nem csak azért hosszú, hogy fontosnak tűnjön, hanem azért, hogy minden területre részletesen ki lehessen térni benne.

Milyen a sikeres cornerstone tartalom? Egy cornerstone tartalommal a népszerűséged építhető?

Igen, persze, erre is alkalmas, de leginkább a hitelesség nyerhető el vele. Már akkor, ha a tartalom minőséget képvisel, azaz a SEO szöveg megírásával nem végzel félmunkát. Emellett a keresőmotorok értékelik a kimerítő, alapos és releváns tartalmat, a hosszabb szöveg segít, hogy az oldalad kiemelkedjen a versenytársak közül az adott témában, míg a szövegben előforduló belső linképítéssel az oldalad strukturáltságát javíthatod. A cornerstone tartalom segíti a látogatókat abban, hogy teljes körű és részletes információt kapjanak a témáról egyetlen helyen, egy megfelelő méretű SEO szöveg formájában. Reméljük, hogy te is ezt érzed, amikor ezt a cikket olvasod!

Mit is jelent a linképítés szövegírással?

Ha már megemlítettük a linképítést, az off-page SEO egy részét, fejtsük is ki ezt bővebben a SEO szempontok alapján. Ez tulajdonképpen egy SEO stratégia, amely a minőségi tartalom készítését és a külső hivatkozások kombinációját alkalmazza. Természetesen ennek is az az elsődleges célja, hogy jobb legyen az adott oldal rangsorolása, de emellett az olvasóknak is segít az internet viharában A-ból B-be navigálni. Egy SEO eszköz, amit kötelező használni? Igen! A SEO szövegírás eszközökkel még jobb lehet!

A linképítés tehát egy olyan folyamat, amely során egy weboldal tulajdonosa külső webhelyekről igyekszik linkeket kapni a saját oldalára. Ezt kétféleképpen valósíthatja meg: a legjobb, ha olyan minőségű tartalmat gyárt, amit lehivatkoznak más oldalak, ám ha ez nem megy, akkor linkek vásárlásával is el lehet érni a kívánt célt. A külső linkek száma és minősége nagy hatással van egy weboldal rangsorolására a keresőmotorokban. Minél több releváns és minőségi link mutat az adott oldalra, annál valószínűbb, hogy a keresőmotorok magasabb helyezéseket adnak neki. De mi a magas? Mi az elvárt szám? Mit értünk e felett, és mit értünk alatt? Ezeken piaci szegmensenként érdemes elgondolkozni.

A kulcsszavak szerepe az on-page SEO-ban – mire kell odafigyelni?

Ami a kulcsszavakat illeti, ezek tulajdonképpen másgnesként működnek egy olyan világban, ahol a Google az iránytű. Egyszerűbben fogalmazva a kulcsszavaknak helyük van egy hatékony SEO szövegben, hiszen segítenek a keresőmotorok rangsorolása során megérteni a weboldalak tartalmát, a felhasználóknak pedig optimális esetben odatalálni az internet szerteágazó világában a releváns helyre.

Egy SEO cikk esetében hogy dől el, hogy melyik kulcsszavakat használd? Mit érint ez a weboldal szövegírás kapcsán?

A felhasználók keresési szándékának megértése a lényeg, ehhez kell igazodnia a SEO alapú szövegírás kiindulópontjának, illetve a kulcsszavaknak. A keresőoptimalizált szövegírás (SEO szövegírás) során a megfelelő kulcsszavak kiválasztása lehetővé teszi, hogy a weboldalak olyan tartalmat kínáljanak, amely megfelel a felhasználók igényeinek és választ ad a kérdéseikre. Ha ez nem valósul meg, akkor az egész csalódásélménnyel zárul, így a felhasználó szomorúan, dühösen távozik, a tartalomszolgáltató pedig nem éri el a célját, azaz terméke vagy szolgáltatása értékesítését.

Teljesen egyértelmű, hogy ha te, mint olvasó, nem találod érdekesnek, minőségi módon elkészítettnek ezt a cikket, nem fogsz velünk dolgozni, partneri viszonyt keresni. Viszont ha úgy érezted, tanultál valamit, megkaptad azt, amiért jöttél, akkor lehet, hogy máskor is felkeresel minket. Bízunk benne, hogy az utóbbi válik valóra!

A kutatómunka a minőségi SEO szövegírás alapja.

Minden a kulcsszókereséssel kezdődik? Hogyan helyezd el a kulcsszavakat a szövegben? Mi ezeknek a jelentősége és hatása? Tippek SEO szövegíráshoz!

Azt már elárultuk, hogy a SEO tartalmak írásához szükséges kutatómunka a kulcsszókereséssel kezdődik, azaz a kulcsszókutatás végrehajtásával indul, ám az sem mindegy, hogy ezeket utána hogyan és hol helyezzük el a szövegben. Megbízóként ezzel nem kell foglalkoznod, az ATP-nél évek óta bevált recept alapján dolgozunk, így alkotunk bonyolult és egyszerű SEO szöveget is. Hogy mi a titkunk? Semmi, nincs titok. Vagyis nem egyféle titok van, amit egy hatékony SEO szövegben alkalmazni lehet. Viszont tudni kell, melyik kulcsszavakat használd a sikerhez.

Szerencsére több ismert és elismert marketingcéggel dolgoztunk már együtt, akiktől a közös munka során folyamatosan jöttek a legjobb tippek SEO szövegíráshoz. Ezeket mi is elemeztük, összefésültük, és a saját tapasztalataink alapján kialakult a bevált módszerünk.

Erről bővebben az együttműködés alapján tájékoztatjuk ügyfeleinket, de címszavakban azért elmondjuk, miben hiszünk a SEO szöveg megírásával kapcsolatban:

  • címek és alcímek kiemelt szerepe,
  • long tail kulcsszavak használata,
  • helyspecifikus és szezonális kulcsszavak alkalmazása,
  • félkövér, dőlt, kiemelt tartalmak.

Semmi újdonság, nem találtuk fel a SEO szöveg készítésénél eddig ismeretlen spanyol viaszt, egyszerűen a tapasztalatainkra és a piaci trendekre hallgattunk. Illetve egy ideje a Senuto biztosítja a szakmai hátteret a kulcsszókutatás során, valamint a SEO stratégia kialakításánál és formálásánál. Ezt a cikket is a platform által javasolt SEO beállítások szerint optimalizáltuk.

Néhány kérdés, amit fel kell tenned, ha ezt használod: mi a keresési cél? Milyen keresési kifejezések használatával kell foglalkoznod? Mik azok a SEO beállítások, amikre elengedhetetlenül fontos odafigyelni?

Van más módszer is a kulcsszavakra optimalizált tartalom elkészítése során? Lehet más a SEO szövegírás kulcsa?

Persze! Ha egy marketing ügynökséget képviselsz, hiszünk nektek, a saját módszereiteknek, alkalmazkodunk minden igényhez, betartunk mindent a briefben szereplő kérésekből. Ha nincs saját módszered, csodafegyvered, akkor többnyire közösen beszéljük meg a taktikát, vagy ránk is bízhatod a keresési kifejezések elemzését, a keresési cél meghatározását, a kulcsszavak használata során felmerülő kérdések megválaszolását.

Hidd el, tudjuk, milyen a jó minőségű tartalom. Érdemes a SEO szövegírásra hangsúlyt fektetni!

Szerencsére még nem ír meg mindent helyettünk a mesterséges intelligencia.

Mire használjuk a mesterséges intelligenciát? Milyen minőségű szöveg készíthető a segítségével?

2023-ban fenekestül forgatta fel a SEO szövegírás, de nyugodtan mondhatjuk, hogy az egész tartalommarketing világát a mesterséges intelligencia (MI, angolul AI) berobbanása, azaz a ChatGPT megjelenése. A SEO blogírás vagy a sima SEO szövegírás szempontjából ez akár rossz hír is lehetne, de nem az!

Mi is ez valójában? Mi a jelentése és lényege? Megkérdeztük tőle!

„A ChatGPT egy nagy nyelvi modellel rendelkező mesterséges intelligencia, amelyet az OpenAI fejlesztett ki. Az GPT rövidítés a Generative Pre-trained Transformer kifejezésből származik, ami egy olyan neurális hálózat típusra utal, amelyet előzetesen tanítottak a nyelvi feladatokra. A ChatGPT az OpenAI GPT-3.5 architektúráján alapul, és 175 milliárd paraméterrel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy rendkívül nagy mennyiségű adat és számítási erő alapján tanult meg a nyelvi mintákról és struktúrákról. A ChatGPT képes szöveges bemenetekre reagálni, és értelmes, emberi-szerű válaszokat generálni. Az ilyen típusú nyelvi modellek széles körben használhatók, például az automatikus válaszadó rendszerekben, a chatbotokban, a nyelvi fordítókban és a szöveggenerálásban. A képességeiket és a kreativitásukat számos felhasználási területen alkalmazzák, hogy segítsék a felhasználókat a különféle nyelvi problémák megoldásában és a szöveg alapú információk kinyerésében.”

Itt a hagyományos szövegírás vége? Lehetséges a minőségi forgalom generálása a mesterséges intelligenciával?

A lényeg a mi szempontunkból, illetve a SEO szövegírás eredményes megalkotásának szempontjából a ChatGPT fentebb idézett válaszának utolsó mondata, azaz hogy a célja, hogy segítse a felhasználókat a nyelvi problémák megoldásában és a szöveg alapú tartalmak elkészítésében. Ha erre kéred, gyakorlatilag megmutatja: „így írj keresőoptimalizált tartalmat”. Készíthető vele hasznos kiegészítés a SEO szövegírás tartalmába ágyazva, ez nem kérdés, leginkább akkor, amikor rövid szöveg a cél. A minőségi tartalom és forgalom generálása, vagy egy sikeres cornerstone tartalom elkészítése azonban már keményebb dió.

Hogy miért? Mert a ChatGPT meglévő forrásanyagokból dolgozik, azaz nem készít semmi eredetit, semmi különlegeset. A leginkább valószínű szavakat pakolja egymás után. Egy kezdő vállalkozásnak ez az elején, spórolási céllal elég lehet, egy jól menő brand azonban csak szétveri a reputációját, ha olyan tartalmakat tesz közzé, amelyet bárki meg tud ismételni, hiszen egy kezdő cég is képes ugyanabból a forrásból, azaz az MI-ből inspirálódni. Fontos a tartalmi relevancia kérdése is: szakértők szerint csakis olyan témában érdemes használni a ChatGPT-t, amit ismerünk, mivel sokat hibázik, így érdemes minden állítását ellenőrizni a hitelesség megőrzése érdekében.

Miben vagyunk jobbak mi, mint az MI?

Hisszük, hogy mi jobbak vagyunk, mint az MI, főleg, ha segítségül hívjuk a mesterséges intelligenciát, például a kutatómunkánál. A SEO szövegírás eszközökkel, ilyen külső segítséggel tényleg jobb lehet? Mi az, amit a SEO szövegírás röviden és tömören hozzá tud adni egy MI-szöveghez?

Például a kreativitás, az emberi hang. Mert erre igenis szükség van. A generált tartalmaknak is lehet kreatív eleme, de érzéseket, sajátos hangulatot nem tartalmaznak, pedig ez is fontos SEO szempontjából. Szintén nincs meg az MI-ben az élettapasztalat, ami sok szöveg esetén létfontosságú, ahogyan az irónia és a humor is csak emberi kezek által leütött billentyűkből érkezhet hitelesen. Ez is a sikeres SEO szövegírás egyik alkotóeleme.

Ha a SEO szövegírásról részletesen beszélünk, meg kell említeni, hogy csakis az emberi szövegírók képesek olyan tartalmakat létrehozni, amelyek érzelmi reakciókat váltanak ki az olvasókban. Ez a képesség az emberi tapasztalaton és megértésen alapul, amelyet a mesterséges intelligencia nem tud teljes mértékben utánozni.

Végül pedig említsük meg a specializációt: aki szakavatott ismerője egy területnek, bárhol, bármikor képes jobb SEO szöveget alkotni majd arról, mint az MI, amely az internetes tartalomhalmazt használja, amely hol hiteles, hol kevésbé. A szakmai nyelv alkalmazása szintén csakis emberi relációban hiteles. Érdemes ezeket figyelembe venni, mert rengeteget nyerhetsz a jó SEO szöveggel!

Hogyan működik a SEO szövegírás az MI mellett?

A kérdésben benne van a válasz: a két megoldás együtt, egymás mellett lehet a leghatékonyabb. Volt már erről egy cikkünk, amikor arról kérdeztük a programot, tényleg el akarja-e venni a marketing szövegírók munkáját? A válasza: nem. „Véleménye” szerint sokkal inkább életszerű, hogy az MI-t bevonjuk a kutatási és inspirációs fázisba, majd a SEO szövegíró finomíthatja és testreszabhatja a tartalmat. Ezáltal jobb lehet a kulcsszavakra optimalizált tartalom keresőoptimalizált szöveg esetén. Ez a SEO szövegírás szempontjából jó hír minden tartalomgyártónak!

Főszerepben: a SEO.

A leggyakoribb SEO hibák elkerülése

Elég részletesen kifejtettük már, hogyan dolgozunk, amikor a SEO szövegírás folyamata zajlik az ATP-nél. Ennek egyik legfontosabb, még nem említett része, hogy a lehető legkevesebb hibával, ideális esetben hiba nélkül készüljön el az optimalizálásra szánt szöveg. Ez a SEO szövegírás alapja, lényege! Mutatjuk, mire figyelj SEO szövegírás közben!

Melyek a legnagyobb bakik a SEO szövegírás során, azaz a SEO-zott tartalom elkészítésénél? Mi befolyásolja a honlap pozícióját?

  • Kulcsszavak hibás használata. Talán ezt nem is kell különösebben részletezni, a cikk fenti részei pontosan bemutatják, mennyire fontos a keresőoptimalizálás, azaz a kulcsszavakra optimalizált tartalom keresőoptimalizált szöveg esetén. Ez az, ami a leginkább befolyásolja a honlap pozícióját. Egy jó weboldal SEO szövegekkel épül! A SEO szövegírás nagyszerű esély, a legjobb lehetőség, hogy kiemeld a weboldalad a többi közül!
  • Plagizált tartalom. Az optimalizált SEO szövegírás lényege az egyedi és minőségi tartalom előállítása, azaz a plágiumot, a másolást, a Ctrl+C, Ctrl+V parancsot kötelező elkerülni a SEO blogcikk szövegírás esetén. Ha nem egyedi a tartalom, az több kárt csinál, mint hasznot, hiszen büntetéshez is vezethet a Google-nél.
  • Rendszertelenség. Ha blogot vezetsz, kiemelkedően fontos a folyamatos SEO szövegírás, a rendszeres tartalom. Ha a folyamatos SEO szövegírás hiányzik, és csak elvétve kerülnek új szövegek a honlapodra vagy az internet más részére, az nem engedi kiteljesedni a munka eredményét, a sikeres SEO szövegírás pedig semmivé lesz.

Mire kell még figyelni?

  • Metaadatok figyelmen kívül hagyása. A metacímek és metaleírások azok a kiemelten fontos szövegrészek, amelyek megjelennek a keresőmotoroknál a felhasználók számára. Azáltal, hogy ezek jelennek meg a keresési eredményekben, a SEO szövegírással kapcsolatban nincs ennél fontosabb karakterhalmaz. Ha a SEO szövegírásra hangsúlyt fektet valaki, ezt nem hagyhatja figyelmen kívül, hiszen csakis így lesz a SEO szövegírás eredményes!
  • Unalmas szöveg. Ez persze nem tartozik szorosan a keresőoptimalizált szövegírás (SEO szövegírás) legfontosabb szakmai elvárásai közé, mégis, kihagyhatatlan szempont. Mert hiába lesz a szöveged vagy a honlapod jó helyen a keresőben a SEO szövegírás alkalmazásával, ha a cikkben található tartalom unalmas, illetve tele van helyesírási hibával, akkor csalódást okoz majd az olvasónak. Ami a helyesírást illeti, nagy marketingcégek sem fordítanak mindig kellő figyelmet erre, pedig kellene. Az ATP-nél ez kiemelkedően fontos szempont, éppen ezért korrektor is segíti, ellenőrzi a munkáinkat. Mindezt azért hogy minőségi SEO szövegekkel szolgálhassuk ki partnereinket!

Szeretnél többet megtudni a témáról? Érdekel a SEO szövegírás nagyszerű világa? Használható SEO szövegírás kell? Érdekel néhány SEO-s poszt? Kövess minket a közösségi médiában is!

Hogyan alakulnak a SEO szövegírás árak?

Ami az ATP Szövegírást illeti, minden munkára egyéni árajánlatot adunk, hiszen meg kell ismernünk a szövegírási feladat nehézségét, a kutatómunka mélységét, a feladat összetettségét. Nem mindegy, mennyi időt kell egy feladatra felhasználni SEO szövegírás során, hiszen ha egy teljes kampány SEO szövegekkel épül fel, akkor az jelentős feladat. Természetesen a minél magasabb darabszám esetén egyre jobb alkupozícióba kerülnek a partnereink, ráadásul ennek mi is örülünk, mert szeretünk nagyszabású együttműködésekben részt venni.

Amit a tapasztalataink alapján biztosan mondhatunk, az az, hogy a SEO szövegírás hosszú és rövid cikkek mentén is árazható, nálunk viszont a karakterárban nincs jelentős különbség a rövid SEO alapú blogcikk és a hosszú SEO alapú blogcikk között. Érezzük, hogy kifejezetten olcsók vagyunk, ami a konkurenciát illeti, ezt pedig úgy tudjuk elérni, hogy tapasztalt, dinamikusan dolgozó csapatunk van, amely remekül képes az idejét felhasználni SEO szövegírás elvégzésére. Ha tehát a cégednek használható SEO szövegírás kell, a piacinál alacsonyabb áron, minket kell keresned! Az ATP-nél a SEO szövegírást könnyen és gyorsan intézzük, de a minőségből nem engedünk! A SEO szövegírás megtérülése pedig borítékolható!

Képek SEO-ja – avagy néhány dolog, amiről nem beszéltünk…

Cikkünkben szándékosan nem beszéltünk a technikai SEO-ról, ami viszont szintén fontos SEO szempontjából. Ez egy olyan folyamat, amely a weboldal technikai részleteivel foglalkozik annak érdekében, hogy optimalizált és könnyen érthető legyen a keresőmotorok számára. Ide tartozik a weboldal sebessége és teljesítménye, a mobilbarát kialakítás, a HTTPS és az ezzel járó biztonsági szint, az URL-ek minősége és a képek SEO-ja is.

Azért nem taglaltuk a területet, mert a SEO szövegírás sorvezetője borzasztó hosszú, ha pedig valaki jót akar, minden területre megfelelő SEO szakembert keres. A SEO szövegírás lényege persze ettől még a szöveg, de a technikai részletekre is oda kell figyelni a megfelelő eredmények érdekében! Tehát a SEO szövegírással kapcsolatban nyugodtan keresheted az ATP csapatát, ám a technikai SEO esetében megéri egy ezzel foglalkozó szakembert találni. Ez egy olyan SEO szövegíró tipp, amit érdemes megfogadnod!

Összefoglalás, avagy így írj keresőoptimalizált tartalmat!

Hosszú lett a cikkünk, pontosan azért, hogy bemutassuk a SEO szövegírás kiindulópontját, illetve mindent ki tudjunk fejteni, ami a SEO szövegírás kulcsa lehet céged számára. Ha azonban a vállalati döntéshozó nem tudja, mi az optimalizált SEO szövegírás alapja, vagy egyáltalán azt sem tudja, mi az a SEO szövegírás, mit lehet elérni a SEO szövegírás alkalmazásával, a SEO szövegírásnak köszönhetően, akkor érdemesebb SEO szakember hozzáértésére bízni a feladatot.

Mindenki jó valamiben – te a terméked, szolgáltatásod eladásában, mi a SEO alapú szövegírás területén. Azért vagyunk sikeresek, mert évek óta ezt tanuljuk, illetve alkalmazzuk a gyakorlatban. Ha ezt az energiabefektetést megspórolnád magadnak, avagy nem érdekel, hogyan működnek a SEO szövegírás lépései, szervezd ki nekünk a munkát! A SEO szövegírás sorvezetője, lépései nyitott könyvnek számítanak előttünk, így a minőségre nem lesz majd panasz! Szerinted is megéri a SEO-val foglalkozni? Úgy gondolod, hogy a minőségi szövegírás rendkívül fontos? Ha a válasz igen, keress fel minket!

Ha fontos számodra a keresőoptimalizálás, fontos a keresőoptimalizált szövegírás, illetve a jó SEO cikk, bízd profikra a szövegírást: válaszd az ATP-t!