Termékleírás
Eladnád a termékedet? Van rá egy jó szövegünk!
Tapasztalataink szerint a termékleírás az egyik legbonyolultabb szövegezési feladat, amivel a cégek, vállalkozások küzdenek. Persze csak azok, akik nem látják be, hogy erre szakembereket kell felkérni. Például minket!
A játék neve termékleírás
Az ATP honlap szövegírás csapata számára a termékleírás valójában játék a szavakkal. Egyszer egy ügyfelünk szó szerint meghatódott a rönkhasítógépekről írt szövegünktől. Egy másik partnerünk pedig ezt írta:
„Köszi, nem is tudtam, hogy ennyi mindenre jó egy éjjeliszekrény. Pedig én gyártom őket.”
Tapasztalataink szerint azok a cégek, vállalkozások, akik nem látják be, hogy ezt a feladatot szakértőkre kell bízni, sokat küzdenek reménytelenül a termékük leírásával. Lehet a saját találmányuk, brandjük, valamiért mégsem sikerül, hiába áll közel hozzájuk a termék. Ezzel nincsen semmi gond, hiszen nem mindenkinek van a kisujjában néhány frappáns mondat. Ilyenkor jön jól egy olyan csapat, amelynek ez az egyik specialitása.
A netes vásárlást igen egyszerű mechanizmusok előzik meg: ha valakinek szüksége van egy termékre, akkor rákeres az interneten. Megnézi az árát, ezután elolvassa a termék leírását. Természetesen egyre fontosabbak a felhasználói értékelések, tapasztalatok, amiket a termék alatt találnak. De a jó leírás legalább ennyire fontos szempont. A legegyszerűbb, ha belegondolsz abba, te magad hogyan vásárolsz. Biztosak vagyunk benne, nem veszel úgy egy mosógépet vagy egy mosható pelenkát, hogy nem olvasod el a köréjük varázsolt szöveget.
Mire figyeljünk a termékleírás során?
Ha viszonteladó vagy, akkor a termékleírás éppen ezért semmiképp sem merülhet ki abban, hogy feltöltöd a gyártótól kapott szöveget. Ráadásul a SEO-ról sem feledkezhetsz meg. Egy jól felépített termékleírás nem lehet sem túl hosszú, sem túl rövid. Bele kell foglalni, amit az adott termékről tudni érdemes, ráadásul a potenciális vevő stílusában megfogalmazva. A termék neve mellett néhány releváns kulcsszót is be kell építened a szövegbe.
Maradva a mosható pelenka példájánál: minden bizonnyal az anyukák lesznek a célközönségünk. Persze ne zárjuk ki az apukákat és a nagyszülőket sem, de a stílus miattuk nem kell, hogy változzon ebben az esetben. Itt érdemes elkerülnünk a komoly szakmaiságot, inkább kedves, mosolygós stílusban javasolt megfogalmaznunk a célra vezető mondatokat.
Nem szabad túloznunk, csak olyat írhatunk le, amire a termék valóban képes. Talán mondanunk sem kell, de nyilván az előnyöket indokolt kidomborítanunk. Amit mindenképpen kerüljünk, az a „kiváló minőség” és a „kitűnő ár-érték arány” kifejezések. Ezeket a közhelyeket nem látod majd viszont, ha az ATP-t választod partnerednek.