Három módszer, ahogy ne írd meg a Rólunk rovatot

Ha rákeresnek a cégedre, szolgáltatásodra, a főoldal után a legtöbben a Rólunk aloldalt nyitják meg a honlapodon. Ha az túl rövid, túl hosszú, esetleg unalmas, akkor másra már nem is kattintanak. Ezért fontos, hogy jól legyen megírva.

Sokan nem tulajdonítanak elég nagy jelentőséget a legtöbbször „Rólunk” fantázianevet kapó aloldalnak, ahol a cégüket, szolgáltatásukat tudják bemutatni. Mások pedig éppen abba a hibába esnek, hogy túl hosszúra veszik anélkül, hogy honlap szövegírást kérnének. De mik is a tipikus hibák?

1. Ömlengős bemutatkozás

Nemrég találkoztunk egy olyan céggel, amelyik azzal kezdte bemutatkozását a weboldalán, hogy mikor zajlott az első ipari forradalom. Ezután hosszan fejtegették, hogy mikor alapították a vállalkozást, pontosan hogy épül fel a struktúrájuk. Legalább 3-4 ezer karakterben fogalmazták meg, hogy milyen a múltjuk és merre tartanak. Egyvalamiről nem volt szó csupán: arról, hogy mit adnak a rájuk találó ügyfeleknek. Mondanunk sem kell, hogy ez nem jó taktika, az átlagembertől az unalmas öntömjénezés inkább ellenszenvet vált ki.

2. A túl rövid szöveg

Ezzel nem azt mondjuk, hogy ezen az aloldalon csak a címed és a Facebook-oldalad linkje, plusz egy mondat kapjon helyet. A tömörség erény, de a túlzott szűkszavúság nem az. Elég lehet akár négy-öt mondat is, de azok legyenek a helyükön. Derüljön ki belőle, hogy mivel foglalkozol te vagy a céged, mit adhatsz az ügyfeleidnek, és miért jó, ha téged választanak. Ennél többre egész egyszerűen sokszor nincs szükség.

3. Ha magadnak írod

Nem jó ötlet, ha magadról akarsz egy ütős, eladható szöveget gyártani. Pontosabban: írj magadról nyugodtan az első két pont alapján egy bő vázlatot, és azt add oda profi szövegíróknak. Ha nem jön az ihlet, akkor szóban is elmondhatod a szakembernek, hogy mit szeretnél látni az aloldaladon.

Miért fontos ez? Mert ha nem ez a szakmád – mármint a marketing szövegírás –, akkor minden bizonnyal nem értesz hozzá, hiszen mindennel nem lehetsz képben. Mert jó, ha van egy objektív szempár, amelyik tárgyilagosan nézi a honlapodat, szolgáltatásodat. Ő képes úgy gondolkodni, mint egy ügyfél, aki rátalált a honlapodra, és lehet, hogy jobban tudja, miről szeretne olvasni, mint te.

Mielőtt kiválasztod, hogy kivel írattatnád meg ezt az aloldalt, érdemes a szövegírók honlapján is tanulmányozni, hogy mire jutottak, mert az sokat elárul a stílusukról.