Hívj minket: 30/445-9128, 30/908-3439, 30/589-3577

Öt pontban arról, hogy miért szedd pontokba a webszövegeket

Szinte minden cikkre igaz, hogy olvashatóbbá válik azzal, ha felsorolásokat alkalmazol. Az így tagolt szöveg élvezhetőbb, jobban áttekinthető, és ki tudod emelni vele a lényeget.

Termékleírás, hírlevél, blog, és még sorolhatnánk. Egy webszöveg pontokba szedve igazán hatékony. Ha szövegíróként alkalmazod ezt a módszert, izgalmasabbá válik a tartalom. Természetesen nem minden esetben jó ez a megoldás, de az ATP Szövegírás csapatának már számos olyan megbízása akadt, ahol igen hatékonynak bizonyult. A marketingszövegeknél, a kifejezetten SEO-célra megfogalmazott tartalmaknál mindenképpen hasznos módszer. Ha már a pontokba szedésről beszélünk, akkor tegyünk így ebben a cikkben is: vegyük sorra öt pontban, miért tartjuk hatékonynak.

1. Átláthatóság

Ha például a szélvédőmosókról írsz egy 2200 karakteres termékleírást, amiben kulcsszavakat kell elhelyezni, elég sok információt vagy kénytelen a szövegbe tuszkolni. Ha csak alcímezel, vagy még ezzel az eszközzel sem élsz, senki sem fogja elolvasni a cikket. Ha véletlenül rá is kattint, biztosan nem marad az oldalon. De egy pontokba szedett írás megnyitásakor az olvasó átfutja a kiemeléseket, és ha érdekeset talál, el is olvassa. Utána van rá esély, hogy a többi pontot is szemügyre veszi.

2. Fontossági sorrend

Ne találomra válaszd ki, hogy melyik ponttal kezdesz és melyikkel folyatod. Legyen szó „bulletpointokról” vagy számokról, az első pont mindig a leglényegesebb információt tartalmazza. Ebből jól látszik, hogy szerintünk az átláthatóság volt a pontokba szedés melletti legjelentősebb érvünk. A második pont is lényeges, de már nem akkora mértékben. Furcsa, de az ötödik pont lényegesebb, mint mondjuk a harmadik vagy a negyedik, sokan ugyanis visszafelé kezdik olvasni az ilyen jellegű cikkeket.

3. Lazíthatsz!

Ha olyan valaki blogjában működsz közre, aki túlságosan tudományosan fogalmaz, nagy hasznodra lehet a pontokba szedés. Ha adott egy tudós, aki remek, 12400 karakteres szakmai cikket ír a kutatásairól, de szeretné közérthetően publikálni, majd megkér egy szövegírót, tegye emészthetővé a cikkét, akkor ez jó módszer lehet. Így rövidíthetsz is, ami nagy előny, ha a megrendelő azt szeretné, hogy a hétköznapi emberek is elolvassák a cikkeit.

4. Variálhatsz!

A pontokba szedett írás egyfajta szabadságot is ad a kezedbe. Ha úgy érzed, a témáról egész egyszerűen nincs öt olyan pont, amit érdemes lenne megírni, akkor átválthatsz mondjuk három pontra. Ha pedig olyan sok van benne, ami nem fér bele ennyibe, írd meg tízben! Szerintünk a négy, hét vagy éppen a kilenc pont nem túl elegáns, de sokan dolgoznak így is, ez ízlés dolga.

5. SEO

A felsorolás eszköze nemcsak olvasó- és marketingszövegíró-barát, hanem SEO-szempontból is kiváló. Jót tesz a HTML kódnak, mert javítja a szöveg minőségét, hiszen kiemelt listaként tekint rá a Google. A felsorolásban pedig kiválóan lehet kulcsszavazni, aminek hasznosságáról már írtunk mi is.

Fotó: Miguel Á. Padriñán képe a Pixabay-en.