Hívj minket: 30/445-9128, 30/908-3439, 30/589-3577

Most kell csak igazán törődni az online marketingeddel!

Kivártunk néhány napot, hogy megnézzük, milyen változásokat hoz a hazai vállalkozások életébe, ügyfeleink mindennapjaiba a koronavírus-járvány, és az ahhoz kapcsolódó gazdasági problémák. Egyeztettünk cégvezetőkkel, szakemberekkel, marketinges kollégákkal. Ebben a cikkben pedig összefoglaltuk, mit javaslunk a közeljövőre.

Ha óvatosan akarunk fogalmazni, bizonytalanság, ha bátrabban bánunk a szavakkal, pánik fedezhető fel a magyarországi cégek és vállalkozások bizonyos szektoraiban. A koronavírus megjelenésével átalakul sok minden, amit eddig ismertünk, a szolgáltatói szektor számára a fennmaradás a tét. A járványhelyzet egyénre és családi környezetre gyakorolt hatásait mindenki a bőrén érzi, egy vállalkozás üzemeltetőjeként viszont már arra kell gondolni, hogyan lehet kikászálódni ebből a helyzetből.

Ha utánanézel a témának, máshol is megtalálod tanácsként, és mi is ebben hiszünk: ilyenkor van csak igazán szükség a minőségi online marketingre!

Persze, hiheted, hogy csak azért mondjuk, mert ez az érdekünk, ez persze részben igaz. Van olyan ágazat, amelyen sajnos nem lehet segíteni. Nem is kell mindenkinek odafigyelnie a kényszerű bezárások, valamint a várható válsághelyzet miatti változások kezelésére, kommunikálására. Csak annak, aki szeretné még valaha újraindítani, felfelé ívelő pályára állítani a cégét.

Ha neked nincs ilyen célod, végleg bezársz, bedobod a törölközőt, mert nem tehetsz mást, nincs értelme marketingre költeni. Ha azonban megtartanád az ügyfélkörödet, szükséged lesz egy profi kommunikációs szakemberre, marketing szövegíróra. Például az ATP Szövegírás csapatára.

Miért? Mert a körülmények napról-napra is változhatnak, akár pozitív, akár negatív irányban, erről pedig tájékoztatni kell az ügyfeleidet, vendégeidet.

Szólni kell hozzájuk a közösségi médiában, a blogodban, a hírleveleidben. Tartani kell velük a kapcsolatot, építeni a közösséget. Mert ha az szétesik, sokkal nehezebb lesz újra kialakítani, mint megőrizni.

Aki eddig kapcsolatban állt a cégeddel, az ezután is szeretne elérni. Sokan ülnek otthon, több a szabadidejük, szívesen fogyasztanak minden minőségi tartalmat. Főleg olyat, ami eltereli az emberek figyelmét erről a kényszerhelyzetről. Fontos, hogy érezzék, a szolgáltatásaid színvonala nem csökken, sőt minden eddiginél többet beleadsz, hogy ki tudd szolgálni őket.

Ha zárva kell tartanod, de szolgáltathatsz részben online, ne habozz. Csináld meg a terméket, a tartalmat laptopon, tableten, okostelefonon keresztül is fogyasztható változatban.

Tarts edzést online. Valósíts meg kiszállítást, rendelést. Segíts az embereknek, hogy biztonságosan eljusson hozzájuk a szolgáltatásod, ha arra a jelenlegi helyzetben szükség lehet.

A marketingköltségek csökkentése rossz döntés.

Ehelyett inkább vizsgáljuk meg, melyik csatornák és szegmensek lehetnek a legeredményesebbek vállalkozásod számára. Csoportosítsunk át. Fordítsunk kiemelt figyelmet a higiéniai előírásokra, és azok kommunikálására.

Ha az Instagramon eltűnnek a bejegyzéseid, azzal tönkreteszed azt a lehetőséget, hogy a járványhelyzet után visszatérhess a jelenlegi kerékvágásba. Elfelejtenek az emberek. Na meg persze a Google és a Facebook is, amelyek algoritmusa imádja a friss, minőségi tartalmat.

Ha ezek előtt „elzárod a csapot”, hátrébb kerülsz majd a rangsorokban, és ezt a későbbi forgalmadon is érezni fogod. Ám ha tartod, vagy éppen növeled is az aktivitást, a jelenlegi, „kivárós” helyzetben nagyot nyerhetsz.

A vásárlási kedv idővel növekedni kezd majd, ez egészen biztos, ilyenkor pedig kulcsfontosságú, hogy jelen legyél az emberek életében. Ezt most az online térben teheted meg a legjobban, legegyszerűbben.

Szóval fel a fejjel, nézzünk előre!
Kommunikáljunk, tervezzünk, dolgozzunk össze!
Most lehet előnyt szerezni a jobb időkre!

Fotó: Rama Krishna Karumanchi képe a Pixabayen.