Milliókra büntethetnek, ha rosszul kezeled a közösségi médiát

Posztolni bárki tud a Facebookon és az Instagramon. Ez igaz, egészen addig, amíg a kiskutyáját, a reggelijét vagy a frizuráját szeretné megmutatni. Ha azonban üzleti céllal használja egy cég vagy vállalkozó a közösségi médiát, oda kell figyelni a szabályokra, ellenkező esetben milliós büntetések érkezhetnek.

A közösségi média útvesztője

A közösségi médiás megjelenéseket nem csupán a követők figyelik, hanem a hatóságok is. Erre a legjobb példa az a 2019-es eset, amikor a Gazdasági Versenyhivatal az MTI híre szerint 3 millió forintos bírságot rótt ki Rubint Réka cégére, az Alakreform Kft.-re, valamint 2 milliót a The Body Shop termékeket forgalmazó Avanzo-Trade Kft.-re, mivel azok nem teljesítették maradéktalanul online média-megjelenéseikkel kapcsolatban korábban vállalt kötelezettségeiket.

A Facebookon és Instagramon egyértelműen, közérthetően és jól észlelhetően kell ugyanis a fogyasztók tudomására hozni, ha egy posztot egy véleményvezér ellenszolgáltatásért tesz közzé. A reklám megjelölésének elmaradásáért felelősséggel tartozik mind a poszt közzétevője, mind az érintett termék értékesítője. Nagyon leegyszerűsítve: ennyibe kerülhet egy #reklám jelölés lemaradása.

Mire jó egy social media manager?

Mivel üzleti célokról, profi marketingtevékenységről van szó, épp a fentiek elkerülése miatt javasoljuk az ATP Szövegírás minden ügyfelének social media manager alkalmazását. Egy Facebook-oldal kezelése során ugyanis egy szakember nem csupán azt tudja pontosan, milyen képminőségre, milyen jellegű szövegre lesz szükség az oldalak üzemeltetésénél, de tisztában van a folyamatosan változó szabályozásokkal is.

Tudja, hogyan kell egy játékot lebonyolítani úgy, hogy senki ne tudjon belekötni, és hogy abból ne támadjon később jelentős bonyodalom. De azt is tudja, hogyan kell jelölni a reklámtevékenységhez köthető posztokat a közösségi médiában. Éppen ezért ajánlott ilyen szakembert alkalmazni.