Online tartalmad van? Ebből szerzel bevételt? Legyen akár induló, vagy éppen fejlődő vállalkozásod, birtokolj tucatnyi honlapot, sohasem árt, ha frissíted a tudásod a keresőoptimalizálásról. Öt fontos tanácsunk a témában
-
Nem minden a kulcsszó!
Sok cég a mai napig 200-300 forintért íratja még a hosszabb blogbejegyzéseket is a szöveggyárosokkal. Ennyi pénzért azonban nem kapsz minőségi tartalmat, ez arra lehet elég, hogy egy-egy kulcsszó ragozatlanul kerüljön a szövegbe. Természetesen az is fontos, de közel sem elég, ezt az ATPszövegírás marketing szövegírói is pontosan tudják. Hosszabb, minőségi, színvonalas tartalom kell, mert így olvasnak majd, így maradnak a honlapodon, ezzel jobb eredményt érsz el. Tagolj, strukturálj, alcímezz és kerüld el a tartalom duplikálását!
-
Google Search Console
Most hallasz róla először? Érdemes utána olvasnod bővebben is, mert ez egy jó kis szolgáltatás a Google-től, ami ráadásul ingyenes is. A lényege röviden, hogy rendszeresen kérhetsz elemzéseket a honlapodról, megnézheted, hogy teljesít, hogy sikerült a SEO optimalizálás. Megtudhatod, milyen további fejlesztésekre van szükséged.
-
Barátod, a mobil
Talán mondanunk sem kell, hogy milyen fontos manapság egy oldal mobilbarát verziója. Közel sem igaz, hogy az X és a Y generáció néz szinte mindent mobilról, már az idősebb korosztály jelentős része is így tájékozódik. Ha a honlapod nem kedvez nekik, ha szétesik a képernyőjükön, akkor nem érhetsz el sikert. A weboldal tehát legyen gyors, reszponzív, reagáljon azonnal mindenre.
-
Hosszú farok
Igazán hatékony SEO szövegírás nincs long tail nélkül. Nem, a long tail nem azt jelenti, hogy minél több szóból álljon egy optimalizálni kívánt kifejezés. Arról szól, hogy a tevékenységedhez kapcsolódva keress minél több egyedi kifejezést, mert erre legtöbbször jóval kisebb a verseny. Ezekre minden bizonnyal nálad is kevés találat érkezik majd, viszont mivel sokat építesz be, ez jelentős forgalmat generál. Tipikus long tail kulcsszó például egy márkanév.
-
Videó, videó, videó
Nem győzzük hangsúlyozni, mennyire fontos keresőoptimalizálás szempontjából a honlapodon eltöltött idő. Legalább ennyire számít, hogy minél kisebb legyen a visszafordulások száma. Erre a legalkalmasabb tartalom a videó. Készíts látványos, izgalmas mozgóképeket. Figyelj arra, hogy az emberek figyelmét egy-két percnél tovább már ezzel sem mindig tudod lekötni. Ha ennél hosszabb a tartalom, lehet, hogy rá sem kattintanak a videódra.