A jó keresőoptimalizálás már rövidtávon jelentős eléréssel, ezáltal profittal jár, ám a SEO olyan terület, amelyet szakember segítsége nélkül esélytelen teljesen kiaknázni. Nem mindegy, mi a kulcsszó, mi szerepel az URL-ben, vagy milyen hosszú egy szöveg.
A SEO-zásról, azaz a keresőoptimalizálásról tengernyi szakmai anyag található a neten, sok olyan trükk létezik, amellyel javíthatunk oldalunk találati helyén. Ezt befektetésként érdemes felfogni: a keresőmotorokban való megjelenés javítása már rövidtávon jelentős eléréssel, ezáltal profittal járhat.
Egyszerű: minél előbb és minél többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez egy vállalat a kereső használóitól.
Ne legyenek illúziónk, ez Magyarországon a Google-t jelenti, a többség ezt használja, így itt kell nagyot domborítani.
Első körben fontos, hogy legyen honlapja a vállalkozásnak, rajta jó szövegírók által írt jó szövegekkel, ám ha már van, de senki nem találja meg, akkor sokra nem megy vele. Olyan, mintha nem is létezne.
A SEO olyan terület, amelyben szakember segítsége nélkül nem sok esély van a jó eredményre. Aki viszont ismeri a finomságokat, az tudja, miben áll az onsite és offsite SEO, tudja, melyik szöveg milyen hosszú legyen, milyen kulcsszavakat és hányszor tartalmazzon, de azt is, hogy mit írjunk a címbe, illetve hogy mi legyen az adott téma URL-je.
Jó blog nélkül szintén nincs jó honlap, a bejegyzésekkel elért felhasználótól pedig már csak egy lépés a bevétel generálása. Több kutatás is bizonyította, hogy ha hosszabb a weboldalon egy minőségi szöveg, jobb helyezést ér el a Google keresőjében: szakszerű SEO szövegírás.