Öt tipp a keresőoptimalizálás maximalizálására

Online tartalmad van? Ebből szerzel bevételt?  Legyen akár induló, vagy éppen fejlődő vállalkozásod, birtokolj tucatnyi honlapot, sohasem árt, ha frissíted a tudásod a keresőoptimalizálásról. Öt fontos tanácsunk a témában

  1. Nem minden a kulcsszó!

Sok cég a mai napig 200-300 forintért íratja még a hosszabb blogbejegyzéseket is a szöveggyárosokkal. Ennyi pénzért azonban nem kapsz minőségi tartalmat, ez arra lehet elég, hogy egy-egy kulcsszó ragozatlanul kerüljön a szövegbe. Természetesen az is fontos, de közel sem elég, ezt az ATPszövegírás marketing szövegírói is pontosan tudják. Hosszabb, minőségi, színvonalas tartalom kell, mert így olvasnak majd, így maradnak a honlapodon, ezzel jobb eredményt érsz el. Tagolj, strukturálj, alcímezz és kerüld el a tartalom duplikálását!

  1. Google Search Console

Most hallasz róla először? Érdemes utána olvasnod bővebben is, mert ez egy jó kis szolgáltatás a Google-től, ami ráadásul ingyenes is. A lényege röviden, hogy rendszeresen kérhetsz elemzéseket a honlapodról, megnézheted, hogy teljesít, hogy sikerült a SEO optimalizálás. Megtudhatod, milyen további fejlesztésekre van szükséged.

  1. Barátod, a mobil

Talán mondanunk sem kell, hogy milyen fontos manapság egy oldal mobilbarát verziója. Közel sem igaz, hogy az X és a Y generáció néz szinte mindent mobilról, már az idősebb korosztály jelentős része is így tájékozódik. Ha a honlapod nem kedvez nekik, ha szétesik a képernyőjükön, akkor nem érhetsz el sikert. A weboldal tehát legyen gyors, reszponzív, reagáljon azonnal mindenre.

Fontos a Google-barát honlap Kép forrása: Pixabay.com

  1. Hosszú farok

Igazán hatékony SEO szövegírás nincs long tail nélkül. Nem, a long tail nem azt jelenti, hogy minél több szóból álljon egy optimalizálni kívánt kifejezés. Arról szól, hogy a tevékenységedhez kapcsolódva keress minél több egyedi kifejezést, mert erre legtöbbször jóval kisebb a verseny. Ezekre minden bizonnyal nálad is kevés találat érkezik majd, viszont mivel sokat építesz be, ez jelentős forgalmat generál. Tipikus long tail kulcsszó például egy márkanév.

  1. Videó, videó, videó

Nem győzzük hangsúlyozni, mennyire fontos keresőoptimalizálás szempontjából a honlapodon eltöltött idő. Legalább ennyire számít, hogy minél kisebb legyen a visszafordulások száma. Erre a legalkalmasabb tartalom a videó. Készíts látványos, izgalmas mozgóképeket. Figyelj arra, hogy az emberek figyelmét egy-két percnél tovább már ezzel sem mindig tudod lekötni. Ha ennél hosszabb a tartalom, lehet, hogy rá sem kattintanak a videódra.