Linképítésnek azt nevezzük, amikor más honlapokról szerzünk az oldalunkra mutató hivatkozásokat. Ez egyedi és jó tartalom mellett részben magától működik, ám nem árt rásegíteni a keresőoptimalizálás részeként. A mennyiség helyett a minőség a meghatározó.
A keresőoptimalizálás (és a SEO szövegírás) elengedhetetlen részévé vált a linképítés: célja, hogy az oldalunkra mutató webes hivatkozásokat szerezzünk más honlapokról. A keresőmotorok ezeket is figyelembe veszik a rangsoroláskor, enélkül nehezebb jó eredményt elérni a találati listában. Ahhoz, hogy tudjanak ránk hivatkozni, jó tartalom kell, amelyhez pedig jó marketing szövegíró javasolt.
Az utóbbi években persze ez a terület is változott, a mennyiség helyett a minőség a meghatározó: olyan oldalakról kell linkeket szerezni, amely témájában, szakmaiságában illeszkedik a miénkhez, egyébként nem érjük el a kívánt célt, amely a látogatószám növelése.
Trükközni lehet, csak nem érdemes, mert a túl nagy mennyiségben épített linkek, a túloptimalizált horgonyszöveg vagy a kizárólag linképítésre használt honlapról kapott hivatkozás többet árt, mint használ.
A linképítés leginkább azt a szerepet szolgálja, hogy javítson egy honlap rangsorolásán, de emellett járulékos előnyei is lehetnek. Egyrészt valós felhasználók érkeznek általa az oldalunkra, akikből visszatérő olvasó, vásárló lehet. Emellett kapcsolatépítéssel jár, szakmailag sok előnye lehet.
A módszer márkaépítésnek tökéletes: legyünk büszkék a linkjeinkre, jelezzük a saját oldalunkon, hogy hol írtak már rólunk. Ez erősíti a bizalmat, építi a brandünket.