Hívj minket: 30/445-9128, 30/908-3439, 30/589-3577

Öt tipp kezdőknek a marketingstratégia optimalizálására

Hogy milyen a leghatékonyabb marketing, arról könyveket írnak, oktatófilmeket forgatnak, előadásokat tartanak. Azt nem tudjuk megmondani, hogyan legyél egyeduralkodó a piacodon, öt olyan tanácsot azonban szívesen adunk, ami jól jöhet az indulásnál.

Egy jól átgondolt marketingstratégia segítségével a kínált termék, szolgáltatás híre minél előbb a megfelelő helyen jelenik majd meg. Íme, az ATPszövegírás marketing szövegíróinak öt tippje azoknak, akik mostanában vágnak bele.

  1. A stratégia puszta léte

Sok cég azt sem ismeri fel, hogy miért annyira fontos a marketingstratégia. A stratégia nem jelent egyet azzal, hogy néha összehozzunk egy divatos meetinget az irodában, ahol ötletelni lehet. Legyen kisebb, most induló vállalkozásod, vagy több milliós bevételed, kell egy kezdetektől a célig vezető taktika. Találd ki, hogy mit szeretnél elérni egy adott időszakra, ideális esetben egy év múlva! Ehhez rendelj hozzá egy pontos marketingtervet! Nem elég, ha azt mondod, hirdetsz majd a Google-ban, és csináltatsz egy névjegykártyát. Egy összetett tervre van szükséged.

Minél többeket elérni Forrás: Pixabay.com

  1. Ismerd meg konkurenciád!

A jól működő marketingstratégia mindig számol a versenytársakkal. Attól függően, milyen piacon vagy érdekelt, válaszd ki, hogy milyen taktikát kell alkalmaznod. Találd ki, miben lehetsz jobb náluk, és hangsúlyozd ki azt a stratégiád során! Ha egy ideje már a piacon vagy, érezheted úgy, hogy mindenben jobb vagy, mint a többiek, mégis ők a sikeresebbek. Ha ez így van, egy dologban biztosan tévedsz: ha sikeresebbnek tűnnek, akkor jobb a marketingjük, így ebben mindenképp fejlődnöd kell.

  1. Önmarketing

Ahhoz, hogy valamit értékesíteni tudj, előbb magadat kell eladnod. Ki kell alakítani a vállalkozásod, céged arculatát. Fontos egy logó, egy jel, amit ha meglátnak, azonnal tudják, hogy rólad van szó. Használj egységes, adott színvilágot, minimum hasonló, de inkább egyforma betűtípust. Létezz csak szinte online világban, vagy legyél jelen fizikailag is, az szinte mindegy. Mindenképpen terveztess egységes arculati elemeket! Ezeket minél korábban határozd meg, még mielőtt következő szintre lép a marketingstratégia.

  1. Tartalommarketing

Azt mindenki tudja, hogy a sikerhez kell egy jó honlap, sokan azonban még mindig nem hisznek benne, hogy ha nincs egy ügyesen optimalizált, Google-barát weboldaluk, akkor nem sok esélyük marad a versenytársakkal szemben. Nem biztos, hogy menni fog egyedül, ezért kérj fel egy tartalommarketinghez értő szakembert, aki azonnal jó tippekkel lát majd el a SEO-val kapcsolatban. Ha jó kulcsszavakat találtok ki, akkor a Google keresőlistájában egyre előkelőbb helyre kerülhetsz. Fontos, hogy bővíts tartalmat, vezess céges blogot! Légy jelen a közösségi médiában, sokan ott találnak majd meg.

Tartalom, tartalom, tartalom Forrás: Pixabay.com

  1. Célcsoport, vevőkör

Megfelelő célcsoport nélkül nincs marketingstratégia. Nem elég tehát a konkurenciát azonosítani és megfigyelni, arra is rengeteg energiát kell szánnod, hogy azonosítsd azokat, akik kíváncsiak a cégedre, vállalkozásodra, termékedre. Azaz rád.

Borítókép: Pixabay.com