Erre figyelj oda, ha webáruház indítását tervezed!

Mire van szükség egy webáruház sikeres működtetéséhez? Mire kell figyelnie a vállalkozásoknak? Ezeket a kérdéseket tette fel legutóbbi tájékoztatójában a Budapesti Békéltető Testület. És meg is válaszolta azokat.

Az nyilvánvaló, hogy az e-kereskedelem térnyerése továbbra is folyamatos, ezért a webshop beindítása a legtöbb – ha nem is minden – esetben jó ötlet. Az ismertség szempontjából nem elhanyagolható, milyen honlapcímet választunk, hogy a termékek kategóriáját hogyan alakítjuk ki, és hogyan tájékoztatjuk a fogyasztókat.

Termékleírásra is szükség lesz

Ez utóbbi félmondat a lényeg: ha eddig valaki nem hitt volna benne, most egy hivatalos állásfoglalás is megjelent arról, milyen fontos egy webáruház esetében a szöveges tartalom.

Nem elég a fotó és az eladásra szánt szolgáltatás vagy produktum neve, helyesen megfogalmazott, jól kulcsszavazott termékleírásra is szükség lesz. És az ATP Szövegírás munkatársai pontosan tudják, hogyan kell ennek felépülnie.

A közlemény hozzáteszi: fontos kérdés a megfelelő fogyasztói tájékoztatás is. Informálni kell a vásárlót az áruházban megvásárolható termékekről vagy szolgáltatásokról, a házhoz szállítás esetleges költségéről, a szállítás határidejéről és módjáról, a regisztráció és vásárlás menetéről, a termék átvételi módjáról, a fizetési lehetőségekről, a fizetési kötelezettségéről, a garanciális feltételekről, a kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás feltételeiről.

Ez mind SEO szövegírási munka, amelyet nem lehet megspórolni. Összecsapni igen, de az az egész webshop megítélésére rossz fényt vet.

Nem csak ajánlott, kötelező

Szintén fontos és kötelező, hogy a forgalmazott termékeket el kell látni a megfelelő tájékoztatóval, ezért fel kell tüntetni rajtuk a termék nevét, a gyártó vagy forgalmazó nevét, címét, amennyiben pedig Európai Közösségen kívüli országból származó termékről van szó, úgy a származási ország nevét is magyar nyelven.

Nem szabad elfelejteni az ugyancsak magyar nyelvű, a termék működésével és tulajdonságaival kapcsolatos tájékoztató feltüntetését sem. Ha a gyártó vagy az importáló ezeket nem teljesítette, akkor a kereskedőnek kell ezeket pótolnia. Újabb szövegírási feladat.

Jogilag is kötelező több szöveges tartalmat megírni a webáruházra, de ezen felül termékkörtől és célpiactól függően érdemes lehet egyéb információkat, például használati útmutatókat feltüntetni.

Érdemes megjegyezni: a webáruház létrehozása csak a kezdőlépés, annak működtetése és ismertté tétele nagyobb feladat, amelyben különböző technikai és marketingeszközök segíthetnek. Például az általunk elkészített termékleírások.