Hívj minket: 30/445-9128, 30/908-3439

Erre figyelj oda, ha webáruház indítását tervezed!

Mire van szükség egy webáruház sikeres működtetéséhez? Mire kell figyelnie a vállalkozásoknak? Ezeket a kérdéseket tette fel legutóbbi tájékoztatójában a Budapesti Békéltető Testület. És meg is válaszolta azokat.

Az nyilvánvaló, hogy az e-kereskedelem térnyerése továbbra is folyamatos, ezért a webshop beindítása a legtöbb – ha nem is minden – esetben jó ötlet. Az ismertség szempontjából nem elhanyagolható, milyen honlapcímet választunk, hogy a termékek kategóriáját hogyan alakítjuk ki, és hogyan tájékoztatjuk a fogyasztókat.

Termékleírásra is szükség lesz

Ez utóbbi félmondat a lényeg: ha eddig valaki nem hitt volna benne, most egy hivatalos állásfoglalás is megjelent arról, milyen fontos egy webáruház esetében a szöveges tartalom.

Nem elég a fotó és az eladásra szánt szolgáltatás vagy produktum neve, helyesen megfogalmazott, jól kulcsszavazott termékleírásra is szükség lesz. És az ATP Szövegírás munkatársai pontosan tudják, hogyan kell ennek felépülnie.

A közlemény hozzáteszi: fontos kérdés a megfelelő fogyasztói tájékoztatás is. Informálni kell a vásárlót az áruházban megvásárolható termékekről vagy szolgáltatásokról, a házhoz szállítás esetleges költségéről, a szállítás határidejéről és módjáról, a regisztráció és vásárlás menetéről, a termék átvételi módjáról, a fizetési lehetőségekről, a fizetési kötelezettségéről, a garanciális feltételekről, a kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás feltételeiről.

Ez mind szövegírási munka, amelyet nem lehet megspórolni. Összecsapni igen, de az az egész webshop megítélésére rossz fényt vet.

Nem csak ajánlott, kötelező

Szintén fontos és kötelező, hogy a forgalmazott termékeket el kell látni a megfelelő tájékoztatóval, ezért fel kell tüntetni rajtuk a termék nevét, a gyártó vagy forgalmazó nevét, címét, amennyiben pedig Európai Közösségen kívüli országból származó termékről van szó, úgy a származási ország nevét is magyar nyelven.

Nem szabad elfelejteni az ugyancsak magyar nyelvű, a termék működésével és tulajdonságaival kapcsolatos tájékoztató feltüntetését sem. Ha a gyártó vagy az importáló ezeket nem teljesítette, akkor a kereskedőnek kell ezeket pótolnia. Újabb szövegírási feladat.

Jogilag is kötelező több szöveges tartalmat megírni a webáruházra, de ezen felül termékkörtől és célpiactól függően érdemes lehet egyéb információkat, például használati útmutatókat feltüntetni.

Érdemes megjegyezni: a webáruház létrehozása csak a kezdőlépés, annak működtetése és ismertté tétele nagyobb feladat, amelyben különböző technikai és marketingeszközök segíthetnek. Például az általunk elkészített termékleírások.

Kiemelt kép: Image by Rilsonav from Pixabay