Hírlevelet írni nehéz. A legtöbb ilyen üzenet a kukában végzi, nem könnyű rávenni a leendő ügyfeleket, hogy elolvassák a közlendődet. Öt pontban foglaljuk össze, hogyan rakd össze a jó e-mailt.
1. Releváns tartalom
Térj gyorsan a lényegre, ha nem teszed, nem olvassák a hírleveleidet. Szövegíróinknak ez egyébként a kisujjában van, de azt is tudjuk, ha az első hírlevél unalmas, a feliratkozók tudni fogják, hogy nem érdemes megnyitni az üzenetet. A kiváló szöveg dizájn nélkül is megáll, ezért ez a legfontosabb része egy hírlevélnek. Törekedj a jó tárgymezőre, ha érdektelen, a kukában landolsz.
2. A legjobb kiküldési időpont
Általában a hétköznap délelőtti kiküldés hozza a legnagyobb megnyitási arányokat. Mindenki dolgozik, gép előtt van. Látják a friss e-mailt – aminek jó a tárgya –, és megnyitják. Persze a jó időpont célcsoportonként változhat, egy szabadúszó például magának osztja be az idejét, lehet, hogy csak délután és este dolgozik. A legjobb időpont megtalálásához is fontos a tapasztalat: minél több levelet küldesz ki, annál jobban tudod majd, kivel mikor levelezz.
3. Reszponzivitás
Nem csak honlapokat és a Facebookot, az e-maileket is többen olvassák mobilról, mint PC-ről. Ha leveleid rosszul jelennek meg, ha nem jó a dizájn, elveszted a feliratkozóidat. Mint említettük, a hírlevélnél a dizájn nem annyira fontos, mint a jó szöveg, de azért erre is erősen gondolni kell.
4. Felejtsd már el a PDF-et!
Ha a szöveget PDF-be rakod, nem olvassák el a leveledet. Több megabájt, nehezen nyílik meg, ha használnák az anyagodat, akkor még konvertálni is kell. Persze ha képet, borítót küldesz, nem akkora probléma, de inkább a JPG-t javasoljuk.
Az ATP mestertippje: ne tömd tele képekkel a leveledet, mert lassítja az olvasást. A Gmail például alapértelmezettként nem jeleníti meg a képeket, ha a levél egy idegen címről érkezik – ilyenkor rá kell kattintani az engedélyezésre, amit a legtöbb feliratkozó úgysem tesz meg.
5. Gondolj a leiratkozókra!
Akkor küldhetsz valakinek hírleveleket, ha ehhez hozzájárult, azaz feliratkozott, és ezt meg is erősítette. Az ideális leiratkozást egyetlen kattintással el lehet intézni, a levél alján erre link mutat. Ha ezt elrejtetted, az olvasó spamnek jelöl majd. Ha a leiratkozás után is kap tőled levelet, akkor is. Ha sokan spamnek jelölik a hírleveledet, akkor a meglévő feliratkozóidhoz sem fogsz eljutni. Légy okos, ne spamelj! Marketing szövegírás szakértelemmel.