A kérdések, a képek, a videók és az infografikák számítanak a legmenőbb tartalomnak a Facebookon, marketingszempontból tehát ezekre kell támaszkodni. Nem mindegy azonban, hogyan tesszük közzé a videónkat, ahogyan az sem, hogy a képek mellé fűzött leírás milyen terjedelmű. Az ördög a részletekben lakozik, éppen ezért érdemes szakemberhez fordulni.
Ingyenes vagy fizetett? Mindkettő!
A Facebook szerepe a marketingben már megkerülhetetlen, napjainkban az egyik legolcsóbb és leghatékonyabb elérést biztosítja. A közösségi médiában az ingyenes és a fizetett tartalmakkal is tömegeket lehet elérni, ha megfelelően állítja elő azokat egy vállalkozás. Pontosabban ha a vállalkozás elhiszi, hogy megéri erre hozzáértő szakembert, social media menedzsert, marketing szövegírás szakértőt, kreatív szövegírót alkalmazni – mondjuk minket. A kérdések, a képek, a videók és az infografikák sokkal több aktivitást generálnak minden más bejegyzéstípusnál.
Arról itt is írtunk korábban, hogy nem mindegy, mit posztolsz – klikk!
A lényeg az érzelemkeltés
A fizetett hirdetésektől sem szabad félni: költséghatékony befektetéssel, kiváló szűrési lehetőségekkel érhetjük el így a célközönséget. Egy poszt esetében első körben érdemes megnézni, milyen elérést produkál anyagi ráfordítás nélkül, majd ha ez megvan, meg lehet támogatni pénzzel. A jó blog még mindig fontos, de egyre fontosabbá válik az érzelemkeltés és a felhasználók által generált tartalom. A szöveg itt háttérbe szorult, a mobilról is könnyen fogyasztható tartalom vált a mindennapok megjelenési formájává, ezekkel pedig a közösségi médiában lehet nagy hatást kiváltani.
Trükkök, amiket értékelnek majd a követőid
Van néhány egyszerű trükk, amiket elárulunk. A Facebookra közvetlenül feltöltött videók nagyobb aktivitást váltanak ki a követőkből, mint a YouTube-ról beágyazott felvételek. Azt is kimutatták, hogy az 50 karakternél rövidebb bejegyzések több aktivitást generáltak, mint a hosszabbak. Emellett a Facebookra közvetlenül feltett képek szintén hatásosabbak, mint az Instagramon keresztül feltöltöttek. A Facebook-marketing esetében az ördög a részletekben lakozik, nem elég megszokásból szólni a követőkhöz.