Hallottál már a Pareto-elvről? Esetleg – más néven – a 80–20 szabályról? Ez kimondja, hogy számos jelenség esetén a következmények 80 százaléka az okok mindössze 20 százalékára vezethetők vissza. Üzleti példával élve pedig a vevők 20 százaléka hozza egy vállalkozás bevételének 80 százalékát.
Ki volt Vilfredo Pareto?
A Pareto-elv Vilfredo Pareto olasz közgazdász nevét viseli, aki 1906-ban megalkotta azt a matematikai képletet, amellyel az egyenlőtlen vagyoneloszlást írta le megfigyelései alapján. Azt állította, hogy a megtermelt javak 80 százaléka a társadalom 20 százalékához kerül a társadalomra jellemző vagyonelosztás során. Azóta a közgazdaságtan és a menedzsmenttudomány területén széles körben megfigyelt és tudatosan alkalmazott elvről beszélünk, amelyet a marketing szövegírás esetében is érdemes megvizsgálni.
Miért fontos ez nekünk?
Mert egy piaci környezetben működő vállalat bevételének 80 százalékát a legtöbb esetben kimutathatóan a vevők 20 százaléka termeli meg, de igaz az is, hogy a hirdetések 20 százaléka hozza az üzletek 80 százalékát. Éppen ezért kell megbecsülni a visszajáró, hűséges üzletfeleinket, vevőinket. Ahhoz pedig, hogy elérd és kiszolgáld őket, megfelelően kezelt és használ közösségi médiafelületekre van szükség, kifogástalan kapcsolattartás kell. Persze a többi területet sem szabad elhanyagolni: többleteredményhez csak az vezethet, ha marad erőnk és időnk a többi területtel is foglalkozni.