A keresőmarketing, azaz a SEM lehetővé teszi, hogy egy vállalat népszerűsítse weboldalát akár természetes módszerek segítségével, akár kemény, de a legtöbb esetben megtérülő forintokat kifizetve a feljebb jutáshoz. A SEM két területét egyensúlyba kell hozni, méghozzá úgy, hogy egyik se menjen a másik kárára.
A SEM és annak két változata
A keresőmarketingnek (SEM) két változata van: a keresőoptimalizálás (SEO) és a fizetett, kattintás alapú hirdetés (PPC). Legegyszerűbben úgy foghatjuk meg a lényegét, hogy összefoglal minden olyan tevékenységet, ami egy weboldal láthatóságát akarja növelni, és magasabb besorolást akar elérni a keresők, jellemzően a Google találati oldalain. Ide tartozik a fent említett két területen belül a linképítés, a fizetett listázás vagy a SEO szövegírás, a blogolás – ez mind összefügg az oldalunkon járó látogatók vásárlóvá alakításával. Ezek alapja az információban gazdag honlap, amelyre aztán építhetünk hirdetéseket.
Rossz stratégiával sok pénzt veszíthetünk
A SEM tehát olyan technikák és stratégiák együttese, amely segítségével több látogatót tudunk a keresőkből a weboldalunkra irányítani. Nem árt néhány kifejezéssel megismerkedni, ha behatóbban tanulmányozzuk a témát. A fizetett elhelyezés a paid placement, a fizetési mód pedig a Pay-per-Click (PPC) és a Cost-per-Click (CPC) is lehet. Biztosítani kell egy költségvetést, amelyből fedezhetőek a kampányok: a hirdetéseknél első körben a Google rendszerére, az Adsre szokás koncentrálni. Mivel kattintás alapján fizetünk, csakis a valós látogatókért kérnek pénzt, ám a rendszer hátránya, hogy egy rosszul összeállított ajánlattal – azaz ha sokan kattintanak, de mégsem vásárolnak – sok pénzt veszíthetünk. Ezt meg lehet előzni, például ha hozzánk hasonlóan tapasztalt szakembert alkalmaz a feladatra. A keresőmarketing lehetővé teszi az ember számára, hogy népszerűsítse weboldalát akár SEO-s módszerek segítségével, akár kemény, de a legtöbb esetben megtérülő forintokat kifizetve.