Hívj minket: 30/445-9128, 30/908-3439

Találj ki egy karakterszámot, aztán oszd el kettővel! – így írj szöveget mobilfüggőknek

Ma már a legtöbben szinte mindent mobilon olvasnak, ezért egyre fontosabb, hogy olyan szövegek jelenjenek meg a honlapodon, amire alig kell időt szánni. Legyél tömör és precíz, tagolj okosan. Ha tudsz, fejlessz applikációt, de az már a következő szint.

Mindenki telefonon

Az ATPszövegírás csapatának tagjai újságíróként számos hírportálnál megfordultak, de jelenleg is több oldalnak dolgozunk. Ezek a honlapok pedig optimális esetben pontosan mérik, hogy milyen eszközről érkezik az olvasó. Emiatt tudjuk, hogy ma már bizony a felhasználók 70-75 százaléka okostelefonon olvassa a híreket. Ez az arány természetesen nem feltétlenül ugyanolyan egy webáruház, vagy egy szakmai honlap, céges oldal esetében, de a szám azért árulkodó. Ma már sok az olyan vásárló, akinek a jó, mobilra optimalizált honlap is kevés, csak akkor hajlandó rákattintani az oldalra, ha az applikáción keresztül fut. De hogyan írjunk hatékonyan mobilra? A legfontosabb a rövid, tömör, érthető, precíz szerkezet.

In medias res

Mivel a képernyő mérete meghatározza, hogy mekkora szöveget fogad be a felhasználó, fontos, hogy milyen hosszan fogalmazzunk. Éppen ezért gondold át alaposan, mit szeretnél pontosan üzenni a mobilfüggőknek. Találd  ki a karakterszámot, aztán azt oszd el kettővel, akkor talán maradnak az olvasók. Az emberek ma egy percnél több időt biztosan nem szánnak mobilon egy szövegre, ezért csak a rövid mondatokkal érhetsz el sikert.  Van egy rossz hírünk: a mobilon olvasókat egyáltalán nem érdekli a céged története, legalábbis biztosan nem a szöveg elején. Azonnal térj a lényegre! Gondolkozz úgy, mint egy átlagos felhasználó. Ők sorban állás, tömegközlekedés, sétálás közben olvasnak. Ezért rögtön kezdd azzal, amit be akarsz mutatni, amit el akarsz adni, és felejtsd el a körvonalakat. A tördelés legyen hézagos, tegyél képeket, elválasztó vonalakat a szövegbe. Ha pedig nem boldogulsz az egésszel, akkor bízd rá a profikra, azaz ránk.

A borítókép forrása: Pixabay